Paraśara
zalicza Księżyc do benefików (obiektów pomyślnych). Jego siła
zależy od tego, czy jest rosnący (śukla paksza), zatem mocny, czy
malejący (kryszna paksza), czyli słaby. W dwudziestej czwartej
śloce z trzeciego rozdziału wyjaśnia, że Księżyc ma naturę
flegmatyczną. Jest uczony, ma okrągłe ciało. Mówi w sposób
przyjemny, ma niestabilny umysł i jest pełen pożądania. W
królewskiej analogii przedstawia pełną gracji i troszczącą się
o innych królową. Jego natura jest sattwiczna, ponieważ ma w sobie
czystość.
Dhatu
z nim związane to krew, kierunek to północny-zachód, dzień
tygodnia – poniedziałek. Przypisuje się mu wszystkie wodne
miejsce, takie jak ocean, basen, łazienka itd. Ma digbalę (dużo
siły) w czwartym domu, a bardzo słaby jest w ósmym, gdzie ma
marana karaka sthanę. Jego domicylem jest Rak i Byk (również to
jego miejsce wywyższenia). Upada w Skorpionie. Symbolizuje matkę,
spokój umysłu, umysł (manas), pamięć, społeczne interakcje,
nasze własne spojrzenie na samych siebie, pragnienia, emocje,
społeczność, sławę, zdrowie. Na podstawie fazy Księżyca możemy
powiedzieć, czy osoba osiągnie emocjonalne spełnienie, jakie ma w
sobie emocje i zdolność do budowania związków. Reprezentuje
czystość, wrażliwość, reaktywność. Aspektuje siódmy dom od siebie.
Wiek
dojrzewania Księżyca to dwadzieścia cztery lata. Najlepiej czuje
się, gdy jest sam (bez aspektu z żadną planetą). Ponieważ każdy
aspekt będzie wpływem na umysł, zabarwi go w określony sposób.
Malefiki mogą być męczące, przynosząc trudne emocje, gniew,
smutek czy lęk.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz